Onze samenleving evolueert razendsnel. Dat betekent dat we jongeren moeten opleiden voor jobs die vandaag nog niet bestaan. Afgestudeerden moeten enerzijds beschikken over een stevige basis aan vakkennis. Anderzijds moeten ze ook blijk geven van sterke analytische, reflectieve en algemene sleutelcompetenties om deze basis blijvend te actualiseren.
Tot de zogenaamde competenties van de toekomst behoren onder andere mediawijsheid, interculturele competenties, global awareness, multidisciplinair werken en ondernemingszin. Die competenties succesvol inbouwen in de curricula, stelt onze opleidingen voor een grote uitdaging. Hierbij is een belangrijke rol weggelegd voor onderwijsondersteuners.
Het LNO2-congres 2017 op 1 juni 2017 (in Kortrijk, België) handelt niet over deze competenties an sich maar wil een antwoord bieden op twee kernvragen:
– Hoe overtuig je docenten om met een bril op de toekomst te kijken naar hun onderwijsaanpak, leerresultaten, evaluatie …?
– Wat zijn de kansen en mogelijkheden om deze aanpak succesvol én duurzaam in te bedden in een curriculum?
Meer informatie en aanmelden.
LNO2-congres 1 juni 2017 aan de slag met curriculumontwikkeling
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp