Dit is de titel van de masterscriptie van Charlotte Meijer. Zij heeft deze scriptie geschreven voor de master Onderwijs en Innovatie aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Hieronder geeft ze een samenvatting van haar scriptie:


De aanwezigheid van een Center for Teaching and Learning (CTL) is een manier om het onderwijs op universiteiten te ondersteunen en verbeteren. Alle universiteiten in Nederland hebben inmiddels een CTL. Maar wat gebeurd hier eigenlijk, waar lopen de CTL’s tegenaan en wat maakt een CTL tot een succes? Dat is in dit onderzoek onderzocht door de leidinggevende of coördinator van de CTL’s te interviewen. Uit de resultaten kan geconcludeerd worden dat CTL’s van Nederlandse universiteiten het relatief goed doen, zeker gezien hun vaak korte geschiedenis. Veel Nederlandse CTL’s voldoen namelijk aan de succesfactoren die naar voren zijn gekomen in de literatuur, zoals een missie aansluitend op de missie van de universiteit, het vormen van een community, een hoge mate van zichtbaarheid en het evalueren van de producten en services. Met de huidige Coronacrisis hebben CTL’s meer dan ooit hun waarde laten zien. Dit momentum moet behouden blijven en dat kan alleen door van elkaar te leren en samen te werken met alle betrokken partijen.