Uitnodiging online SOP 2-daagse UM 10-11 juni

Beste collega’s,

Op 10 en 11 juni vindt de SOP 2-daagse plaats vanuit de Universiteit Maastricht. Het is online omdat het nu te onduidelijk is of in juni een echte bijeenkomst mogelijk is. Het thema is ‘Professionele identiteit, rollen en welzijn van docenten’. We spelen daarmee in op de ontwikkelingen rond het Erkennen en Waarderen project dat de visie op docentschap van academici in Nederland in een nieuw licht stelt. We nodigen jullie van harte uit hier op de SOP samen over na te denken met initiatiefnemers op dit gebied.

Het programma bestaat uit 2 halve dagen met op donderdag voor 2 workshops een reflectieopdracht, die deelnemers ’s middags zelf in kleine groep, wellicht op eigen locatie, kunnen plannen. Zie hieronder het programma en een toelichting op het thema en deelname. We kijken ernaar uit jullie te zien en van jullie te leren!

Hartelijke groeten,

Donna Carroll, Inken Gast, Lianne Loosveld en Margje van de Wie

Inhoud van deze pagina

Programma

Donderdag 10 juni

09.15 – 9.30 Inkom
09.30 – 9.40 Welkom door organisatie
09.40 - 10.00 Rianne Letschert, Rector Magnificus Universiteit Maastricht, ‘Erkennen en Waarderen’
10.00 – 11.45
incl. pauze
Manon Kluijtmans, Vice-Rector Teaching & Learning Universiteit Utrecht,
Interactive keynote ‘Professionele identiteit, taken en rollen van docenten’
11.45 – 12.00 SOP-bestuur
12.00 – 12.30 Lunch
12.30 – 13.30 Workshops ronde 1
1. Professionele identiteit van docenten + reflectieopdracht (1 uur)
2. Welzijn van docenten + reflectieopdracht (1 uur)
3. Sessie ingebracht door deelnemers

Vrijdag 11 juni

09.30 – 10.30 Workshops ronde 2
1. Professionele identiteit van docenten - terugkoppeling
2. Welzijn van docenten - terugkoppeling
3. Sessie ingebracht door deelnemers
10.30 – 10.40 Pauze
10.4011.40 Workshops ronde 3
2 of 3 sessies ingebracht door deelnemers
11.40 – 10.50 Pauze
11. 50 – 12.30 Korte impressie met ‘take-home message’ van workshops + afsluiting
12.00 – 12.30 Lunch
12.30 – 13.30 Workshops ronde 1
1. Professionele identiteit van docenten + reflectieopdracht (1 uur)
2. Welzijn van docenten + reflectieopdracht (1 uur)
3. Sessie ingebracht door deelnemers

Toelichting op het thema

We willen op de conferentie de brug slaan van theorie naar praktijk. Vanuit docentprofessionalisering weten we hoe belangrijk het is hoe docenten hun rol en taak zien, wat voor docent ze willen zijn en hoe ze zichzelf daarin willen blijven ontwikkelen. Doel is samen na te denken vanuit welke perspectieven en op welke manieren we daar in docentprofessionalisering aandacht aan kunnen besteden. We hopen daarmee bij te dragen aan een cultuurverandering met meer waardering voor docentschap die ook het welzijn van docenten ten goede komt.

Bijdragen voor workshops en interactieve presentaties

In het programma zijn 4 of 5 mogelijkheden voor een sessie van 1 uur door SOP-leden. Aarzel niet en schrijf een voorstel voor een bijdrage waarbij je liefst ook laat zien hoe dit aan het thema is gerelateerd. Voorstellen kun je voor 26 april indienen via deze link. We vragen een beschrijving van max. 250 woorden waarin ook duidelijk wordt hoe deelnemers actief betrokken worden bij jullie workshop of interactieve presentatie. In mei zullen we het complete programma samenstellen en rondsturen.

Inschrijven en contact

Graag voor 24 mei aanmelden voor de SOP 2-daagse via het inschrijfformulier.

Voor de online SOP 2-daagse zullen we gebruik maken van Zoom waarvoor we bij de UM een licentie hebben. Alle vragen i.v.m de SOP 2-daagse graag stellen via EDLAB-edservices@maastrichtuniversity.nl. Tijdens de SOP zal dit email-adres ook beschikbaar zijn voor eventueel nodige technische ondersteuning.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp

We gebruiken functionele cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Als u doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat u ermee instemt. Meer lezen